Bilar jag ägt

D Super -73

gso.jpg

D Super 73 GOJ 216 (först blå, sedan svart) inköpt 91, såld till Jonas, ägdes sedan av en ballongfirma som använde den till att köra på åkrar. Avförd ur registret.

 

D Super -75 

0252-001.jpg

D Super 75 (blå) inköpt som reservdelsbil, i vagga på bilden, såld till Nicke Inhammar.

så här såg den ut en tid

och så här i slutet. Den hade vid det här tillfället front från en 67:a.

 

DS 21 M Pallas -68 

0253-001.jpg

DS 21 M Pallas -68 (grå) GFA 242 inköpt av Mårten Tedin och mig tillsammans i maj 92 (säljare: Mårten Ekelin.

0257-001.jpg

Den slaktades, har delar kvar, överlåten pappersbil.

0249-001.jpg

Här bogseras DS 68:an genom centrala Lund, Tullgatan, på dolly av GOJ:n (ommålad från blå till svart) bilden tagen april/maj 1992:

 

DS 21 M Pallas -66 

0250-001.jpg

DS 21 H Pallas -66 (blå/vitt tak) CSS 098 inköpt i Stockholm hösten 92, såld till Stockholmstrakten 96.

 

ID 19 SC -63 

ID 19 Super Confort -63 (mörkgrå) CPE 601 inköpt i Förslöv, omlackad av mig från vit 

0256-001.jpg

till originalfärg, såld till Stockholm till fransk kock.

 

DS 21 M Pallas -66

0254-001-2.jpg

DS 21 H Pallas -66 (svart) GGA 800 med mekanisk sollucka, inköpt 97 av Sam Guggenheim, fd direktionsbil på Sydsvenskan, slaktad och taket sålt till Göran W, papperna överlåtna.

 

ID 19 Super -63 CPX 770 hämtad i Ludvika, ägd ihop med Ingvar Martinsson, slaktad och överlåten som pappersbil.

 

DS 23 M IE Pallas -74

DS 23 M

DS 23 M IE Pallas -74 (blå) HFX 479 inköpt i Göteborg i februari 94. 

Detta som är den enda DS jag ägt med blåtonade rutor.

Den blev ett oavslutat cabprojekt, såld till Göteborgstrakten. Ej i registret längre.

DS 21 H Pallas -70 DHB 617 inköpt 97, kommer inte ihåg var, hopplöst fall, kapad bakom A-stolpen, såld till Göran W. 

DS 21 M IE Pallas -72 (grön) FNB 103 inköpt 98 enligt registret. Kan vara den IE jag köpte i Västergötland med rasad motor och sålde med rasad motor. Ägs av en Lundabo nu igen.

D Super -72 FTH 163 (babyblå) köpt på Bjärehalvön och såld 99 till Nicke Inhammar. Han använde den som dragbil och eftersom karossvetsningarna inte var helt enligt skolboken så drogs bilen ut 2 cm på längden...

DS 21 M IE Pallas -71 DLJ 764 är troligtvis den IE som medföljde köpet av den babyblå. Slaktades och skrotades.

ID 19 B -71 EJA 881 införskaffad 93, kan inte minnas den, troligen pappersbil och överlåten som sådan. 

ID 19 -69 Mårten tedins ID som jag köpte, plockade delar på och sålde vidare. När vet jag inte, jag minns bara att det var en kille i Helsingborgstrakten som hämtade den på Parantesens parkering med ett dolly.  

DS (grön) köpt av Lasse Wierup och efter jag plockat delar på den bytte jag bort den med Mårten Ekelin. Jag fick en bakskärm för bilen. 

DS 21 M Pallas -66 (silvergrå) EFA 267 inköpt i Helsingborg, såld 00 till Leif F i Uppsala. Ägs numera av en annan Leif i Uppsala som lyft ur motorn och planerar att sätta igång renoveringen under 2012.

DS 21 H Pallas -68 (ljusgrön) CCL850 inköpt 98 i Stångbytrakten, såld 00 till Leif F i Uppsala.

D Super -73 (svart med vitt tak) det rostlagade chassit sålt 2013 till Janos/Pappen i Höganäs.

 

Och så de nuvarande

DS 21 M Pallas -67

DS 21 M Pallas -67 guld, belgisk GFA 374, inköpt 98, läs mer under egen flik

 

DS 23 H IE Pallas -74

img-1791.jpg

DS 23 IE -74 HKL 345, inköpt 2011- läs mer under egen flik

Jag får erkänna att jag är otrogen också. Funderade ett tag på att dra igång ett DS-cab-bygge men insåg mina begränsningar. Så det blev den här tysklandsimporten. Billigt och bra.